woensdag 6 januari 2016

5 tips voor een effectieve buitenreclame

Buitenreclame is er in vele vormen en vrijwel elk bedrijf maakt er gebruik van. Belangrijk om te realiseren dat al die vormen van buitenreclame ook het visitekaartje van een bedrijf vormen. Het kan de eerste kennismaking zijn met een bedrijf, maar doordat het zeer visueel is maakt het ook onderdeel uit van de beeldvorming van een bedrijf. Waar moet je op letten?

  1. Kies de buitenreclame die past bij je bedrijf maar ook bij de omgeving waar je bedrijfspand is gevestigd. Een vlag of een reclamebord zijn vaak voor de hand liggend en laagdrempelig aan te schaffen, maar niet in alle gevallen de meest geschikte uiting.
  2. Voer je huisstijl consequent door in alle gebruikte uitingen, op bedrijfswagens, op reclameborden langs sportvelden of de bewegwijzering naar het bedrijfspand. Ook hier geldt herhaling is de kracht van reclame.
  3. De kunst van het weglaten. Bedenk goed wat je wil communiceren, een sterke huisstijl behoeft weinig toevoegingen. Bekijk per uiting wie je er mee wil bereiken, bij reclame op je bedrijfsgebouw of op vlaggen volstaat vaak alleen het logo en de naam. Een sobere stijlvolle reclame op een winkelpui trekt meer aandacht dan een oerwoud aan schreeuwerige stoepborden voor de deur.
  4. Zoals gezegd, buitenreclame is het visitekaartje van het bedrijf. Zorg dus ook dat het schoon en heel is. Vervang vlaggen en banieren tijdig, controleer regelmatig de verlichting van reclame uitingen en zorg dat de bedrijfsauto er schoon en schadevrij uitziet.
  5. Ben je sponsor van een evenement of van een sportclub? Voer ook hier de huisstijl consequent door en zorg dat de boodschap kort, krachtig en goed leesbaar is. Kijk of je reclamebord optimale exposure heeft en ook hier is het van belang dat de uiting schoon en heel is.

Meer tips of een advies op maat? Wij denken graag met je mee. Voor bestaande situaties is onze OutdoorBrandingScan een prima instrument , bij nieuwbouw of op het gebied van evenementensponsoring adviseren we op maat. Bel ons voor meer informatie of vul het formulier in.

1 opmerking:

  1. Buitenreclame maakt in zekere zin ook deel uit van de corporate identity van een bedrijf. Dus: het moet wel overeenkomen met de waarden waar een bedrijf voor staat. Dat gaat nog vaak mis, in de praktijk.

    BeantwoordenVerwijderen