vrijdag 5 februari 2016

Buitenreclame: van gevelbestickering tot citydressing

Buitenreclame is er in vele vormen, ook jouw bedrijf maakt er vast gebruik van. Op de gevel, voor de deur, op de bedrijfsauto, op billboards of misschien wel langs de sportvelden. Eind 1800 waren er al affiches en muurschilderingen zichtbaar in het stadsbeeld. Met de huidige technieken nemen de mogelijkheden om buitenreclame te maken steeds meer toe waardoor bedrijven steeds beter de mogelijkheid krijgen zich te onderscheiden. Waar het vroeger beperkt bleef tot een reclame bord of een vlag, worden tegenwoordig meer materialen en technieken gelijktijd ingezet en ontwerpen architectenbureau's gebouwen waar de reclame in geïntegreerd is.



Ook gemeenten en evenementen zetten buitenreclame steeds breder in, hoewel het reclame blijft wordt het ook gebruikt als middel om een sfeer of gevoel te creëren. Gemeenten zetten reclame-uitingen in de buitenruimte in als middel voor city marketing of informatie voorziening. Evenementen kunnen door middel van de inzet van banieren, aankondigingsborden, een gebouwbestickering of losstaande objecten de stad aankleden, we noemen dit ook wel city dressing. De reclame-uitingen krijgen daardoor een aankondigingsfunctie en versterken andere communicatie over het evenement in andere media, zoals kranten, radio en tv.



Wij richten ons op al deze vormen van communicatie in de buitenruimte en hebben inmiddels al veel spraakmakende projecten mogen realiseren. Ook nieuwsgierig wat buitenreclame voor jouw bedrijf, gemeente of evenement kan betekenen? Maak vandaag nog een afspraak en we komen graag met je meedenken!

1 opmerking:

  1. Velen vinden buitenreclame maar een beetje afdoen aan de omgeving maar soms geeft bepaalde retail drukwerk de ruimte een extra dimensie dat dus niet altijd af hoeft te doen aan de harmonie: commerciele boodschappen die in gewaardeerde antieke, vintage fonts en design te zien zijn vind ik zeker wat hebben.

    BeantwoordenVerwijderen