zondag 15 januari 2017

Tips voor een up-to-date buitenreclame

Aan het begin van het jaar worden we in kranten, tijdschriften en op internet altijd overspoelt met tips en goede voornemens: afvallen, schoonmaken of zaken anders aanpakken. Een goed idee dachten wij om zo ook eens vanuit onze eigen expertise wat tips op te schrijven voor een up-to-date buitenreclame.

Voorjaarsschoonmaak
Begin het jaar met het opruimen van het magazijn of de voorraadkast. Gooi alle buitenreclame die kapot, verkleurd of achterhaald is weg. Wees resoluut, uitingen met de oude huisstijl of met gedateerde teksten zijn niet meer bruikbaar. Buitenreclame is het visitekaartje van je bedrijf, soms een eerste indruk voor nieuwe klanten of relaties, zorg er daarom voor dat het er altijd fris en nieuw uitziet. Loop ook een rondje rond je bedrijfspand en kijk of alle uitingen aan het pand en op het terrein nog heel, actueel en schoon zijn.

Inventariseer
Nadat magazijn of voorraadkast zijn opgeruimd is het tijd om wat er is overgebleven te inventariseren. Maak een inschatting het voldoende is voor de komende maanden. Bijvoorbeeld voldoende vlaggen voor in de vlaggenmasten voor de deur en voldoende spandoeken en reclameborden voor evenementen. Maak een lijstje van wat er nodig is en wat er ontbreekt, zet ook op de lijst wat er eventueel vervangen, gerepareerd of schoongemaakt moet worden. Vergeet ook niet te kijken naar de reclame op bedrijfsauto's of de reclameborden bij de plaatselijke voetbalvereniging.

Oriƫnteren
Ben je tot de conclusie gekomen dat de huidige buitenreclame verouderd is, of staat er een nieuw huisstijl in de planning. Bedenk dan wat je mooi vindt. Kijk om je heen naar andere buitenreclame uitingen. Wat heeft je voorkeur: subtiel, groots, verlicht, aangelicht? Welke materialen spreken je aan? Oriƫnteer ook op internet. Of neem contact op met ons, we komen graag met je meedenken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten